Učenci s posebnimi potrebami so učenci, ki potrebujejo prilagojeno izvajanje programov osnovne šole z dodatno strokovno pomočjo ali prilagojene osnovne šole oziroma posebni program vzgoje in izobraževanja.

Ti učenci so glede na vrsto in stopnjo primanjkljaja, ovire oziroma motnje opredeljeni v zakonu, ki ureja usmerjanje otrok s posebnimi potrebami (12. člen Zakona o OŠ).

Otroci s posebnimi potrebami so:

-          otroci z motnjami v duševnem razvoju,

-          slepi in slabovidni otroci oziroma otroci z okvaro vidne funkcije,

-          gluhi in naglušni otroci,

-          otroci z govorno-jezikovnimi motnjami,

-          gibalno ovirani otroci,

-          dolgotrajno bolni otroci,

-          otroci s primanjkljaji na posameznih področjih učenja,

-          otroci z avtističnimi motnjami ter

-          otroci s čustvenimi in vedenjskimi motnjami.

Postopek usmerjanja:

-          predlog podajo starši, izjemoma tudi šole

-        Zahteva za začetek postopka usmerjanja, Poročilo o otroku s prilogami, zapis pogovora z otrokom o postopku usmerjanja, izvirni delovni projekt pomoči na šoli (če je v konceptu učnih težav), se vloži na  Zavodu za šolstvo v Mariboru;

-          strokovna komisija izdela strokovno mnenje, na tej podlagi se izda odločba, s katero se učenca umesti v ustrezen program;

-         po izdani odločbi, strokovna skupina na šoli pripravi individualiziran program za učenca; pri pripravi programa sodelujejo tudi starši otroka.

 

PROGRAM DELA ZA UČENCE, KI TEŽJE NAPREDUJEJO

V program dela za učence, ki težje napredujejo, so uvrščeni učenci s posebnimi potrebami, ki imajo s strani Zavoda RS za šolstvo izdano odločbo o usmeritvi ter učenci z učnimi težavami, ki jim šola v okviru razširjenega programa nudi učno pomoč.

UČENCI S POSEBNIMI POTREBAMI

Učenci s posebnimi potrebami so učenci, ki potrebujejo prilagojeno izvajanje programov osnovne šole z dodatno strokovno pomočjo ali prilagojene programe osnovne šole oziroma posebni program vzgoje in izobraževanja. Ti učenci so glede na vrsto in stopnjo primanjkljaja, ovire oziroma motnje opredeljeni v zakonu, ki ureja usmerjanje otrok s posebnimi potrebami. ( 12. člen Zakona o OŠ)

Ti otroci so:

  • otroci z motnjami v duševnem razvoju,
  • slepi in slabovidni otroci oziroma otroci z okvaro vidne funkcije,
  • gluhi in naglušni otroci,
  • otroci z govorno-jezikovnimi motnjami,
  • gibalno ovirani otroci,
  • dolgotrajno bolni otroci,
  • otroci s primanjkljaji na posameznih področjih učenja,
  • otroci z avtističnimi motnjami ter
  • otroci s čustvenimi in vedenjskimi motnjami.

Učencem, ki jim Zavod RS za šolstvo izda odločbo o usmeritvi, strokovna skupina na šoli pripravi individualiziran program (IP).

Z individualiziranim programom se v programu s prilagojenim izvajanjem in dodatno strokovno pomočjo določi organizacija in izvedba dodatne strokovne pomoči za:

  • premagovanje primanjkljajev,
  • izvajanje svetovalnih storitev,
  • izvajanje učne pomoči.

Z individualiziranim programom dela se določijo:

  • cilji in oblike dela na posameznih vzgojno-izobraževalnih področjih,
  • strategije vključevanja otroka s posebnimi potrebami v skupino,
  • potrebne prilagoditve pri preverjanju in ocenjevanju znanja, doseganju standardov in napredovanju,
  • uporaba prilagojene in pomožne izobraževalne tehnologije,
  • izvajanje fizične pomoči,
  • izvajanje tolmačenja v slovenskem znakovnem jeziku,
  • prehajanje med programi ter potrebne prilagoditve pri organizaciji,
  • časovna razporeditev pouka,
  • veščine za čim večjo samostojnost v življenju (prilagoditvene spretnosti) in načrt vključitve v zaposlitev. (36. člen Zakona o usmerjanju otrok s posebnimi potrebami)

UČENCI Z UČNIMI TEŽAVAMI

Učenci z učnimi težavami so učenci, ki brez prilagoditev metod in oblik dela pri pouku težko dosegajo standarde znanja. Osnovna šola za te učence prilagodi metode in oblike dela pri pouku ter jim omogoči vključitev v ustrezno dejavnost v okviru razširjenega programa.

(12.a člen Zakona o OŠ)

Šola učencem z učnimi težavami v okviru razširjenega programa in sklopa Učenje za uspešno opravljanje učnih nalog ter sklopa Dodatna podpora in pomoč učencem pri učenju nudi dve dejavnosti:

  • Pomoč in podpora učenju,
  • Zmorem. 

Razrednik za učenca, pri katerem opazijo učne težave, v soglasju s starši in pomočjo strokovne skupine pripravi Izvirni delovni projekt pomoči (IDPP).

V izvirnem delovnem projektu pomoči se navede:

  • trenutno stanje učenca,
  • opažanja in pričakovanja staršev,
  • njegova močna področja,
  • področja, kjer potrebuje pomoč,
  • splošne in specifične cilje,
  • prilagoditve in oblike pomoči,
  • izvajalce pomoči.

Temeljna načela pomoči učencem, ki težje napredujejo:

  • načelo celostnega pristopa,
  • načelo interdisciplinarnosti,
  • načelo partnerskega sodelovanja s starši,
  • načelo odkrivanja in spodbujanja močnih področij,
  • načelo udeleženosti učenca, spodbujanje notranje motivacije in samodoločenosti,
  • načelo akcije in samozagovorništva,
  • načelo postavljanja optimalnih izzivov,
  • načelo odgovornosti in načrtovanja,
  • načelo vrednotenja,
  • načelo dolgoročne usmerjenosti.

Učencem, ki težje napredujejo, učno pomoč v šoli nudijo:

  • mobilna specialna pedagoginja
  • inkluzivna pedagoginja
  • svetovalna služba (pedagoginja in psihologinja)
  • učitelji

LITERATURA:

Magajna, L., Kavkler, M., Čačinovič Vogrinčič, G., Pečjak, S., Bregar Golobič, K. (2008). Koncept dela, Učne težave v osnovni šoli. Ljubljana: Zavod RS za šolstvo.

zdravasola-alpha-small  ekosola-alpha-small

Joomla! Konzola razhroščevanja

Seja

Podatki o profilu

Uporaba pomnilnika

Baza podatkov poizvedbe