Učna pomoč

Vsak otrok je enkratna in neponovljiva osebnost, ki ga cenimo in spoštujemo takšnega kot je. Kljub trudu in delu, ki ga vlaga v šolsko delo, pa lahko ima učne težave pri enem ali več predmetih.  Za podporo in premagovanje učnih težav učencem v šoli nudimo več oblik učne pomoči. Izvaja se v šoli, pri predmetu oz. predmetih, kjer ima učenec učne težave. Starše in učence vabimo, da se glede morebitne učne pomoči pogovorijo z razrednikom oz. učiteljem predmeta in svetovalno službo.

 

Pri delu z učenci, ki imajo težave pri učenju, razlikujemo pet stopenj pomoči, ki si sledijo v naslednjem zaporedju:

  • Pomoč učitelja pri pouku, vključitev učenca v dopolnilni pouk, pomoč učitelja podaljšanega bivanja (če je učenec vključen).
  • Pomoč šolske svetovalne službe (občasna pomoč pri učenju).
  • Individualna in skupinska učna pomoč (običajno eno uro tedensko oz. glede na potrebe učenca).
  • Mnenje in pomoč zunanje strokovne ustanove.
  • Program s prilagojenim izvajanjem in dodatno strokovno pomočjo.

Nacionalno preverjanje znanja

Nacionalno preverjanje znanja je zunanje pisno preverjanje znanja učencev ob koncu drugega in tretjega obdobja osnovne šole. Postopek izvedbe NPZ zagotavlja vsem učencem enake možnosti pri izkazovanju znanja, saj se preverjanje izvaja pod enakimi pogoji in ob istem času za vse učence v državi.

Cilj nacionalnega preverjanja znanja je pridobiti dodatno informacijo o znanju učencev, s katero želimo:

  • prispevati k boljši kakovosti učenja, poučevanja in znanja,
  • razvijati sposobnost učencev za kritično presojo lastnih dosežkov.             

 

Nacionalno preverjanje znanja je za učence 6. in 9. razreda obvezno.

Informacije za učence in starše 6. razreda

Nacionalno preverjanje znanja ob koncu 6. razreda je PROSTOVOLJNO in ga opravljajo samo učenci, ki se zanj odločijo. Za opravljanje NPZ v tekočem šolskem letu, se učenci prijavijo v mesecu novembru (pisno prijavo dobijo v šoli).

Učenci, ki se prijavijo k NPZ, preverjajo znanje iz treh predmetov: iz MATEMATIKE, SLOVENŠČINE in ANGLEŠČINE 

Preberi več

Informacije za učence in starše 9. razreda

Nacionalno preverjanje znanja je OBVEZNO ZA VSE UČENCE 9. RAZREDA. NPZ se opravlja iz MATEMATIKE, SLOVENŠČINE in TRETJEGA PREDMETA. Tretji predmet se določi 1. marca 2013, izmed naslednjih predmetov: angleščina, zgodovina, geografija, tehnika in tehnologija.

Preberi več

Učenci s posebnimi potrebami

 

Učenci s posebnimi potrebami so učenci, ki potrebujejo prilagojeno izvajanje programov osnovne šole z dodatno strokovno pomočjo ali prilagojene osnovne šole oziroma posebni program vzgoje in izobraževanja.

Ti učenci so glede na vrsto in stopnjo primanjkljaja, ovire oziroma motnje opredeljeni v zakonu, ki ureja usmerjanje otrok s posebnimi potrebami (12. člen Zakona o OŠ).

 

Otroci s posebnimi potrebami so:

-          otroci z motnjami v duševnem razvoju,

-          slepi in slabovidni otroci oziroma otroci z okvaro vidne funkcije,

-          gluhi in naglušni otroci,

-          otroci z govorno-jezikovnimi motnjami,

-          gibalno ovirani otroci,

-          dolgotrajno bolni otroci,

-          otroci s primanjkljaji na posameznih področjih učenja,

-          otroci z avtističnimi motnjami ter

-          otroci s čustvenimi in vedenjskimi motnjami.

 

Postopek usmerjanja:

-          predlog podajo starši, izjemoma tudi šole

-        Zahteva za začetek postopka usmerjanja, Poročilo o otroku s prilogami, zapis pogovora z otrokom o postopku usmerjanja, izvirni delovni projekt pomoči na šoli (če je v konceptu učnih težav), se vloži na  Zavodu za šolstvo v Mariboru;

-          strokovna komisija izdela strokovno mnenje, na tej podlagi se izda odločba, s katero se učenca umesti v ustrezen program;

-         po izdani odločbi, strokovna skupina na šoli pripravi individualiziran program za učenca; pri pripravi programa sodelujejo tudi starši otroka.

Mobilna specialno pedagoška služba

Na področju dela z učenci s posebnimi potrebami se vključuje mobilna specialna pedagoginja Jasmina Ducman in inkluzivna pedagoginja Marta Glatz. 

Preberi več

Nadarjeni učenci

Nadarjeni učenci so učenci, ki izkazujejo visoko nadpovprečne sposobnosti mišljenja in izjemne dosežke na posameznih učnih področjih, v umetnosti ali športu. VEČ O NADARJENIH

Šola tem učencem zagotavlja ustrezne pogoje za vzgojo in izobraževanje tako, da jim prilagodi vsebine, metode in oblike dela ter jim omogoči vključitev v dodatni pouk, druge oblike individualne in skupinske pomoči ter druge oblike dela (11. člen Zakona o OŠ).

Delo z nadarjenimi učenci poteka v skladu s konceptom dela, ki je bil sprejet na Nacionalnem kurikularnem svetu (1999) z naslovom Odkrivanje in delo z nadarjenimi učenci v devetletni osnovni šoli.

Preberi več

zdravasola-alpha-small  ekosola-alpha-small