Na področju dela z učenci s posebnimi potrebami se vključuje mobilna specialna pedagoginja Jasmina Ducman in inkluzivna pedagoginja Marta Glatz.
Številni dokumenti poudarjajo enakost pravic in dostopnost do znanja vsem otrokom, tudi otrokom s posebnimi vzgojno-izobraževalnimi potrebami. Le-ti so upravičeni do optimalne pomoči in enakovrednega vključevanja v socialno in delovno okolje. Vse to omogoča slovenska zakonodaja, saj je že Zakon o osnovni šoli (velja od 1996) uzakonil integracijo otrok s posebnimi potrebami v redne vzgojno izobraževalne programe.
Zakon o usmerjanju otrok s posebnimi potrebami natančneje določa in omogoča izobraževanje otrok s posebnimi potrebami v raznih izobraževalnih programih. Eden od teh je izobraževalni program s prilagojenim izvajanjem in dodatno strokovno pomočjo. V tem programu je otrokom s posebnimi potrebami prilagojena organizacija, način preverjanja in ocenjevanje znanja, napredovanje in časovna razporeditev pouka, v skladu z veljavno zakonodajo.
Delo mobilne specialne pedagoginje poteka na naslednjih področjih:
- neposredno delo z otroki, ki imajo težave na področju učenja in v razvoju
- sodelovanje z učitelji
- sodelovanje s starši
- sodelovanje s šolsko svetovalno službo
- sodelovanje z zunanjimi institucijami
- ...
Neposredno delo z učenci predstavlja središčni del nalog.
Delo z učenci:
- diagnostika otrok s posebnimi potrebami
- kvalitetno izvajanje pedagoških ur z otroki, ki imajo specifične učne težave
- uporabljanje primernih in učinkovitih metod za delo oz. uvajanje novih oblik dela in prilagajanje specifičnim potrebam posameznega otroka
- razvijanje sposobnosti za samostojno in ustvarjalno delo
- motiviranje otroka za delo
- nudenje čustvene topline, razumevanje ter strpnost do njegovih posebnosti
- vzpodbujanje razvoja individualnih posebnosti otroka
- omogočanje individualne obravnave z ustreznimi diagnostičnimi metodami
- spremljanje razvoja otroka in sprotno prilagajanje individualnim potrebam otroka
- spodbujanje razvoja močnih področij otroka
Sodelovanje z učiteljem:
- seznanjanje učitelja z naravo učenčevih težav
- svetovanje, kako naj ravna z učencem, kako postavlja zahteve, kako posreduje in vrednoti izdelane naloge
- stalno medsebojno informiranje in pomoč ter skupno vrednotenje uspeha
- izdelava individualiziranega programa
- ustvarjanje tolerantnejše klime v odnosu do učenca s težavami
Sodelovanje s starši:
- predstavitev dela z učenci s težavami pri učenju in v razvoju
- predavanja za starše z aktualnimi temami s področja posebnih potreb
- priprava zloženk v zvezi s težavami otrok
- organizacija in izvedba sestankov s starši, katerih otroci imajo težave v razvoju in pri učenju
- izdelava individualnega programa
Sodelovanje s šolsko svetovalno službo:
- zagotavljanje celovitosti obravnave, timsko delo
- pridobivanje dodatnih informacij o otroku
Sodelovanje z zunanjimi institucijami:
- zagotavljanje strokovnih metod in oblik dela z otrokom
- posvetovanje in odločanje o usmeritvah otroka v ustrezen program
- timsko delo
PRIČAKOVANI CILJI:
- izbirati specifične metode dela in pomoči pri obvladovanju šolske snovi
- razvijanje občutka varnosti
- prepoznati naravo motenj ter pogoje, v katerih otrok doseže najboljše rezultate
- seznanjanje o problemih otroka in v okolju šole ustvarjati tolerantnejši odnos do otrokovih težav in ustreznejše ravnanje z njim
- razvijati močna področja in kompenzirati otrokove težave