icon facebook png 26 icon instagram icon instagram Erasmus+  Erasmus+  Erasmus+Erasmus+
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4

Kazalo člankov

Ob koncu šolskega leta so imeli učenci delavnice za nadarjene učence na prostem pred šolo:


Osmošolci so raziskovali z mikroskopi pod vodstvom mentorice učiteljice Jelice Ilić.

Z nadarjenimi učenci smo imeli delavnico mikroskopiranje. Učenci so se tekom delavnice z uporabo bioloških materialov urili v opazovanju, poskusi ter  ročnimi spretnostmi. Preden smo začeli z mikroskopiranjem, smo ponovili zgradbo mikroskopa, metode pravilnega mikroskopiranja ter pripravo preparatov. Mikroskopirali smo trajne preparate in si tudi pripravili sveže preparate.  Pod lupo smo opazovali tudi vodne organizme.


Sedmošolci in šestošolci so imeli likovno delavnico pod mentorstvom učiteljice Sonje Pišek.

Ste že slišali za slikarja z imenom Giuseppe Arcimboldo?

Čeprav po imenu ni poznan, kot na primer Leonardo da Vinci, Michelangelo ali Picasso, gre za slikarja, ki ga uvrščamo med velike mojstre.  Rojen je bil leta 1527 v Milanu. Njegov oče je bil slikar, zato je v svojih mladih letih delal kot očetov pomočnik v milanski katedrali. Prepoznan je po nenavadnih portretih, po svoji domiselnosti, ustvarjalnosti (vabljeni, da njegove portrete poiščete na spletu). Bil je dvorni slikar in okraševalec, organizator prireditev, oblikovalec kostumov in vsestranski umetniški svetovalec za cesarja. Bil je izobražen in vsestransko nadarjen, saj se je odlikoval v umetnosti, znanosti, inženirstvu in filozofiji.

Po navdihu del Arcimbolda smo sestavljali nenavadne portrete iz sadja, zelenjave, cvetja in drugih oblik. Nekateri smo se lotili kolaža, drugi risali, tretji slikali ali kombinirali različne možnosti ustvarjanja. Krepili smo ustvarjalnost, ki pa je predpogoj za inovativnost. Inovativen pa je tisti posameznik, ki ima voljo, znanje in sposobnosti, da najde dobro idejo in jo tudi uresniči, kar pa v življenju pride še kako prav na mnogih področjih, ne zgolj v umetnosti. 


Sedmošolci in šestošolci so imeli še delavnico To sem jaz pod mentorstvom psihologinje Marjance Kušar.

Skozi opise življenjskih zgodb pomembnih ljudi, ki so temeljito prispevali k napredku človeštva, smo spregovorili o pomenu zaupanja vase in ciljih, ki si jih postavljamo ter možnostih uresničitve le- teh. Skozi nedokončane povedi so učenci dopolnjevali svoja občutja in smo tako »bogatili« drug drugega. Spregovorili smo tudi o čustvih in njihovem pomenu vplivanja na naša vsakdanja doživetja.


Petošolci so uporabili sončno energijo za kuhanje in pečenje pod mentorstvom učiteljice Sabine Rižnar.


Učenci so v okviru POŠ-a spoznali obnovljive vire energije, razvijali ustvarjalno, kritično mišljenje, saj so za obstoječe izzive podali rešitev in jo tudi eksperimentalno preizkusili.  Posebej smo se osredotočili na sončno energijo, katero smo uporabili  za kuhanje in pečenje. Izdelali smo solarni kuhalnik iz kartonske škatle in alufolije ter stekla.  S pomočjo ulovljenih sončnih žarkov smo spekli jajce pri temp. 70 °C, ter penice s čokolado in keksi, katere smo tudi preizkusili.  Jajce se je peklo približno 1 uro. S tem nismo onesnaževali okolja, uporabili obnovljivi vir in sklenili, da ga bomo še razvijali naprej. 

Kuhamo in pecemo na soncu


Četrtošolci so imeli plesno delavnico z učiteljico Leonelo Djaković.

Pogovarjali smo se o čustvih in kako se sprostiti, ko si preveč pod stresom. Nato smo zaplesali 2 plesa: Al achat in Sončni ples (oba sta sicer plesa za naravo). V nadaljevanju smo se pogovarjali o zvoku, zdravljenju z zvokom in zvočnih posodah. Učenci so spoznali zvočne posode in na njih zaigrali. Naredili smo tudi poskus z vodo. V eno od zvočnih posod smo nalili vodo in nanjo zaigrali. Videli smo kako voda vibrira in kakšni lepi vzorci nastajajo.

zdravasola-alpha-small  ekosola-alpha-small